Saturday, September 1, 2007

Προσεγγίζοντας τη γνώση του Δημιουργού!

1. Αρχικά η ύλη ήταν ταραγμένη και αδιαμόρφωτη και δεν είχαν δημιουργηθεί ακόμα ούτε ο Ήλιος ούτε η Σελήνη και κατ' επέκταση ούτε το αστρικό Σύμπαν. Δηλαδή το παρατηρήσιμο αστρικό Σύμπαν δημιουργήθηκε μέσω ενός μη παρατηρήσιμου, αποίητου και αδιαμόρφωτου υλικού, το οποίο προϋπήρχε.
2. Τότε, στο πλαίσιο του χώρου που ήταν γεμάτος από εκείνο το αόρατο και μη παρατηρήσιμο υλικό (μη ύλη), γεννήθηκε κάποιος που τακτοποιούσε τα πάντα (η Θέτις, το όνομα της οποίας προέρχεται από τη ρίζα τιθέναι, θέσθαι, που σημαίνει τοποθετώ ή ταξιθετώ), σαν τεχνίτης.
3. Έπειτα, στο χώρο της μη ύλης, δημιουργήθηκε ένας πόρος (στενή διάβαση, διάδρομος) που έπαιξε το ρόλο της αρχής. Η στενή αυτή διάβαση δηλαδή αποτέλεσε ένα λώρο εξόδου της ταραγμένης, αδιαμόρφωτης και μη παρατηρούμενης ύλης, από το χώρο της αρχικής αισθητής ανυπαρξίας στον αισθητό χώρο του παρατηρήσιμου Σύπαντος.
4. Ακολούθησε η δημιουργία ενός ορίου - τέκμωρ - το οποίο σύμφωνα με τον West ήταν ένα κατευθυντήριο σημάδι μέσα στον πόρο ή σύμφωνα με τον Vernant μέσα στ' αστέρια. Όπως γίνεται φανερό, ο τέκμωρ αποτελούσε το τέλος της κατάστασης η οποία, προϋπήρχε του αισθητού σ'εμάς Σύμπαντος. Δηλαδή, όταν η αποίητη και αδιαμόρφωτη ύλη διάβαινε το τέκμωρ, καθίστατο αυτόματα διαμορφωμένη και αισθητή, εφόσον μπορούσε να δημιουργεί αισθητά αντικείμενα όπως ο Ήλιος και η Σελήνη. Σύμφωνα με τον Kirk, το τέκμωρ, σαν όριο, πιθανότατα ταυτίζεται και με την έννοια του απείρου του Αναξίμανδρου, ο οποίος επισκέφτηκε τη Σπάρτη μια γενιά αργότερα.
5. Ο πόρος και το τέκμωρ συνυπάρχαν με το σκότος σαν ένα ενιαίο σύνολο διακριτών γεγονότων. Ασφαλώς, όπως φαίνεται από τα επόμενα, ολόκληρο το σύστημα πόρου-τέκμωρ-σκότους βρισκόταν εκτός του αισθητού Σύμπαντος. Σύμφωνα με τον Page, ο πόρος ταυτίζεται πιθανότατα με το Χάος του Ησίοδου, υπό την έννοια του σκότους, γεγονός που απορρίπτει ο Kirk, ο οποίος διατυπώνει την άποψη ότι ο πόρος σαν πέρασμα δεν μπορεί να ταυτίζεται με το Χάος ή το σκοτάδι ή την άμορφη ύλη, αλλά θα πρέπει να τα διαδέχεται ή να επενεργεί σ'αυτά.
6. Μετά το όριο (τέκμωρ) δημιουργήθηκαν η ημέρα - πιθανότατα το φωτεινό μέρος του ημερονυκτίου, και κατ' επέκταση ο Ήλιος -, η Σελήνη και το σκότος - πιθανότατα η νύχτα, το μη φωτεινό μέρος του ημερονυκτίου. Μετά το όριο (τέκμωρ) αρχίζει να υλοποιείται το αισθητό Σύμπαν.
7. Το φως της ημέρας (ακτινοβολίες) δεν ήταν πυκνό, αλλά υποβοηθείτο από την ακτινοβολία του Ήλιου. Στο σημείο αυτό είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι ο σχολιαστής του Αλκμάνος (20 μ.Χ. αιώνας) δηλώνει πως το φως (οι ακτινοβολίες) της ημέρας "υποβοηθείτο" από τον Ήλιο, ο οποίος κατά συνέπεια δεν το δημιουργούσε "εξ' ολοκλήρου". Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η Ημέρα, στο σημείο αυτό του σχολίου, πιθανότατα δεν ταυτίζεται με το φωτεινό μέρος του ηλιακού ημερονυκτίου, αλλά με τη σημερινή σύγχρονη και γενικευμένη έννοια της παρουσίας ακτινοβολιών, δηλαδή την έννοια του φωτός.
Ενδιαφέρον είναι να αναφερθεί ότι ο ποιητής Αλκμάν, που έζησε στη Σπάρτη γύρω στο 700 π.Χ., προέβλεψε ότι το Σύμπαν μπορεί να γεννήθηκε μέσω μίας σκουληκότρυπας που δημιουργήθηκε από μία αρχέγονη μελανή οπή.

5 comments:

dokisisofi said...

Το σκονάκι μιας αιώνιας ανεξεταστέας:

1) ταραγμένη κι αδιαμόρφωτη (σαν εμένα)
2) κρυφοκοιταζει από την σκουληκότρυπά της (σαν εμένα)
3) νόμίζει πως είναι Θεός και βγαίνει( σαν τον μενέλαο)
4) δεν σταματά να τσουλάει τον ομφάλιο λώρο που τον κρατούσε σκοτεινό (όπως ο sedissor)
και γενικά
5) νομίζουμε ότι είμαστε αυτόφωτοι
αλλά είμαστε σκουλήκια που κάνουν ηλιοθεραπεία

Παιδιά νομίζω ότι τα θέματα είναι sos όλα και κυρίως η Σπαρτη όπου όλα αυτά διατυπώθηκαν.

δε θα πάω να γράψω
είμαι κομμένη από χέρι
θα φορ'εσω στον sedissor περούκα και θα τον στείλω να γράψει αυτός

dokisisofi said...

΄πως τον είπαμε τον εξεταστή?
Α(λκ)μάν?

Sedissor said...

i ploki arxise na ginete endiaferon... Fonaxete tou Almodóvar.

Den thelo perouka, exo filamena ta malia mou, prin na ta kopso..

Μενελαος said...

Το επιστημονικό συνέδριο πραγματεύτηκε το αντικείμενο τεκμηριωμένα!

dokisisofi said...

Θα γίνει της "κακής ε΄κπαίδευσης" εδώ μέσα....Που είσαι ρε Πάμπλο....
(κεθας...κεθάς...κεθας)